Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Για το νέο αγγλόφωνο πρόγραμμα ιστορίας και αρχαιολογίας...

«Η ελληνική πανεπιστημιακή εκπαίδευση γυρίζει σελίδα. Το πρώτο αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα τετραετούς φοίτησης με δίδακτρα είναι γεγονός». Με αυτά ακριβώς τα λόγια ξεκινάει η ανακοίνωση της Καθημερινής για την περιγραφή του νέου προπτυχιακού προγράμματος της Φιλοσοφικής. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα τετραετούς φοίτησης που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Διεθνές Πανεπιστήμιο με αντικείμενο  την αρχαιολογία, την ιστορία και την ελληνική γλώσσα και φιλολογία. Η ανακοίνωση αυτή συνοδεύεται από τρομερά ενθαρρυντικά σχόλια τόσο από τον Πρύτανη όσο και από την κοσμήτορα της σχολής μας, την Καραμαλέγκου. Συγκεκριμένα αναφέρουν : «Η δημιουργία του προγράμματος είναι πολύ σημαντικό και πρωτοπόρο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και πολιτιστικό γεγονός για τη χώρα. Προβάλλει διεθνώς τη Φιλοσοφική Σχολή και το ΕΚΠΑ». «Ο κύριος σχεδιασμός έγινε από εξαίρετους ειδικούς επιστήμονες της σχολής μας σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς προδιαγραφές. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ενδιαφέρεται ειλικρινά για την επιτυχία του εγχειρήματος και διευκολύνει την καθ’ όλα άψογη προετοιμασία του». Τα διακοσμητικά αυτά σχόλια  δεν μπορούν να μη μας θυμίσουν τα σχόλια που δεν  σταματούσε να κάνει η κυρία Καραμαλέγκου στο πλαίσιο της διάσπασης του ΦΠΨ. Ότι όλα αυτά γίνονται για την ανάδειξη του ΕΚΠΑ και του ελληνικού πολιτισμού και τα λοιπά. Ωραία όλα αυτά, όμως για να ρίξουμε μια ματιά.

Σε ποιους απευθύνεται αυτό το πρόγραμμα και ποιοι μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά;

Γιατί επιβάλλονται δίδακτρα σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα, ενώ το κράτος διατείνεται ότι είμαστε μια χώρα με δημόσια και δωρεάν παιδεία;

Τι πάει να εξυπηρετήσει όλο αυτό;

Για να τα λέμε και όλα με το όνομά τους το πρόγραμμα αυτό θα έχει δίδακτρα 8000 ευρώ το χρόνο, δηλαδή για την ολοκλήρωσή του θα χρειάζονται 32.000 ευρώ και θα κάνει δεκτά 100 άτομα. Μάλιστα το πρόγραμμα θα παρέχει 248 πιστωτικές μονάδες, ώστε το πτυχίο να είναι «εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα προπτυχιακά σε Ελλάδα και εξωτερικό». Και το χειρότερο; Στην προηγούμενη συνέλευση του τμήματος καθηγητών του ιστορικού οι καθηγητές κλήθηκαν να το ψηφίσουν για να αρχίσει να παίρνει αυτό το εξαίρετο σχέδιο σάρκα και οστά.

Μπορεί να φαίνεται ότι σκοπός αυτού του προγράμματος είναι η ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού κλπ όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα μεθοδευμένο και καλά οργανωμένο σχέδιο για την εδραίωση διδάκτρων στα προπτυχιακά όπως ακριβώς έγινε και στα μεταπτυχιακά. Και δεν πρόκειται για δικές μας προβλέψεις αλλά για προτάσεις που έχουν γίνει για την ελληνική εκπαίδευση από το ΙΟΒΕ, από την Ευρωπαική Ένωση, ακόμα και από την Unesco που αναδεικνύουν σαν τον καλύτερο τρόπο για εξορθολογισμό της εκπαίδευσης, την επιβολή διδάκτρων και στα προπτυχιακά, αποκλείοντας έτσι και το μεγαλύτερο κομμάτι των πληττόμενων φοιτητών. Ακόμα και η δικαιολογία που χρησιμοποίησαν ότι το τμήμα απευθύνεται σε φοιτητές του εξωτερικού που θέλουν να σπουδάσουν στην Ελλάδα πέφτει στο κενό από τη στιγμή που στην συνέλευση των καθηγητών του τμήματος καθηγητής απάντησε πως δεν είναι αδύνατο στο τμήμα να έχουν πρόσβαση και Έλληνες φοιτητές, επομένως δεν μπορούν πια να κρύβουν τις πραγματικές τους προθέσεις για ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς επίσης και για τη μετακύληση του βάρος της υποχρηματοδότησης που έφεραν τα δέκα χρόνια κρίσης στα πανεπιστήμια στις πλάτες των ίδιων των φοιτητών.

Μάλιστα η διαμόρφωση άλλου ενός πτυχίου στη σχολή στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο που υπάρχει ήδη στη Φιλοσοφική έχει ως αποτέλεσμα να αφαιρεθούν και άλλα δικαιώματα από το υπάρχον πτυχίο. Θα δημιουργηθούν πτυχία δύο ταχυτήτων. Όλη αυτή η κατάσταση, οδηγεί μάλιστα την κοινωνία στο συμπέρασμα ότι τα πτυχία από ιδιωτικά κολλέγια είναι ανώτερα από αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, και άρα αξίζει να τσακιστούν και να πληρώνομαι τα πάντα για την εκπαίδευσή μας! Άρα παρά τις δεσμεύσεις για καμιά αναθεώρηση του άρθρου 16, πέφτει στο κενό και αποδεικνύεται ότι η στόχευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είναι να κάνει την παράκαμψη του,πραγματικότητα.

  Τα επαγγελματικά δικαιώματα που παρέχει το πτυχίο μας αυτόματα μπαίνουν σε διακύβευση και συγκρίνονται με τα επαγγελματικά δικαιώματα που παρέχει ένα πρόγραμμα σπουδων που κοστίζει 32.000 ευρώ.  Όλα αυτά δεν είναι παρά στοχεύσεις της κυβέρνησης και του κεφαλαίου, στα πλαίσια και των προτύπων της ΕΕ για να καταστρατηγηθεί κάθε έννοια δημόσιας και δωρεάν παιδείας,  θέτοντας σε κίνδυνο τις ίδιες μας τις σπουδές αλλά και την εργασιακή μας προοπτική.

Δεν μας πείθει η ρητορική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ότι θα διασφαλίσει το Άρθρο 16 και θα προστατεύει την δημόσια και δωρεάν παιδεία, ειδικά από τη στιγμή που ο Υπουργός Παιδείας έχει ήδη ανακοινώσει δημόσια τη δημιουργία αυτού του τμήματος αποφεύγοντας μάλιστα τεχνιέντως οποιαδήποτε αναφορά στα δίδακτρα αλλά και στο ύψος τους.

Από τη στιγμή που ακόμα και τώρα το πανεπιστήμιο μόνο δημόσιο και δωρεάν δεν είναι με τους φοιτητές να καλούνται να πληρώσουν συγγράμματα, να κάνουν σεμινάρια και  μεταπτυχιακά επι πληρωμή, να μην έχουν στοιχειώδεις παροχές φοιτητικής μέριμνας (σίτηση, στέγαση). Εμείς θέλουμε ένα πανεπιστήμιο που θα παρέχει ουσιαστική γνώση του επιστημονικού μας αντικειμένου ανεξάρτητα από δίδακτρα και θα μας παρέχει ένα πτυχίο με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα που θα απαιτεί και τη μόνη προϋπόθεση για την επαγγελματική μας αποκατάταση.

Καμία ίδρυση προπτυχιακού ή και μεταπτυχιακού προγράμματος με δίδακτρα, ούτε στη φιλοσοφική αλλά ούτε και πουθενά.

Λεφτά για τις ανάγκες των φοιτητών (σίτιση, στέγαση, μεταφορές). Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.

Πτυχίο η  μόνη προϋπόθεση για μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Όλη η γνώση στο πτυχίο, ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο.

Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 28/2

Δεν υπάρχουν σχόλια: