Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018

Ο ΝΟΜΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ...

Στην γνωστή της πλέον τακτική η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το βράδυ της 6ης Ιούνη κατέθεσε και μάλιστα έθεσε προς ψήφιση για την επομένη νέο νομοσχέδιο-"καταπέλτη"(προαπαιτούμενο για το κλείσιμο της 4ης αξιολόγησης) για τον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης, αλλά έχοντας και ξεκάθαρη αντανάκλαση και στην τριτοβάθμια.Πιάνοντας το νήμα από το νόμο Διαμαντοπούλου αλλά και από τα άλλα δύο ψηφισμένα νομοσχέδια του τελευταίου έτους, προχωράει σε μια σειρά από αναδιαρθρωτικές κινήσεις που αφορούν την αυτονόμηση της των σχολικών μονάδων από την κρατική χρηματοδότηση (με ταυτόχρονες συγχωνεύσεις σε αυτές), η αξιολόγηση/λογοδοσία των εκπαιδευτικών στην λογική του “ξεσκαρταρίσματος” και της αφορμής κατάργησης όλων και περισσότερων οργανικών θέσεων στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα φέρνει ουσιαστικά με ειδική τροπολογία την αποστοίχιση  της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία, σε παράλληλους κύκλους σπουδών.
μάλιστα έθεσε προς ψήφιση για την επομένη νέο νομοσχέδιο-“καταπέλτη”(προαπαιτούμενο για το κλείσιμο της 4ης αξιολόγισης) για τον χώρο της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας

Ειδικά, για το ζήτημα της επάρκειας, η προσπάθεια από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για την αφαίρεση της Παιδαγωγικής Επάρκειας από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών που ξεκίνησε το 2010 επί υπουργίας Διαμαντοπούλου. Σήμερα, εν έτει 2018, εντείνεται περισσότερο από ποτέ. Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο προχωρά σε τέτοιο βαθμό την επίθεση στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων φοιτητών, αναιρώντας πλήρως τον χαρακτήρα του πτυχίου, αφού μεταθέτει την παροχή της Παιδ. & Διδ. Επάρκεια από  παράλληλο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο και θα οργανώνεται μέσω μιας- εκτός των τμημάτων- δομής, υπό την εποπτεία της εκάστοτε Κοσμητείας, είτε μέσω μεταπτυχιακών ή/και διδακτορικών κύκλων σπουδών με βάση την διδακτική ή μέσω της απόκτησης πτυχίου της ΑΣΠΑΙΤΕ, στα οποία οι φοιτητές θα πληρώνουν δίδακτρα. Αποτελεί λοιπόν ακόμα μια βάρβαρη αντιλαική επίθεση της κυβέρνησης, η οποία μαζί με τα μνημόνια, τη λιτότητα και την ανεργία επιχειρεί να βάλει εμπόδια στις σπουδές μας, να μην καταφέρουμε να σπουδάσουμε δημόσια και δωρεάν αν δεν διαθέτουμε τα χρήματα για να το κάνουμε. Θέλουν ένα πανεπιστήμιο λίγων και εκλεκτών που θα λειτουργεί με βάση τις ανάγκες της αγοράς και όχι τις ανάγκες της κοινωνίας.

Οι σπουδές δηλαδή αποκόπτονται τελείως από την επαγγελματική και εργασιακή προοπτική μας. Αυτή η κατεύθυνση, συμπαρασύρει και προκαλεί μεγάλες διαιρέσεις στους κόλπους των αποφοίτων, με αποτέλεσμα να ανταγωνιζόμαστε για την πρόσβαση σε περαιτέρω κύκλους απόκτησης επαγγελματικών δικαιωμάτων & “προσόντων”, συχνά επί πληρωμή.

Η κίνηση αυτή που μεθοδεύτηκε από την ανάλογη πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ξεκάθαρη στόχευση. Αρχικά σε καμία περίπτωση δεν μεριμνά για την βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, ούτε για την καλύτερη παιδαγωγική κατάρτιση. Το Υπ. Παιδείας, όπως “υπόσχεται”, θα υλοποιήσει ακόμη έναν γύρο συγχωνεύσεων σχολείων, ήδη έχει στριμώξει 30 παιδιά ανά τάξη, έχει θεσπίσει υποχρεωτικό 30ωρο παρουσίας στο σχολείο και έχει μειώσει τους μισθούς των εκπαιδευτικών, έχει κάνει κανόνα της αναπλήρωση και την ωρομισθία και το βασικότερο έχει να διορίσει νέους εκπαιδευτικούς μόνιμα από το 2009. Επομένως, η κίνηση της αφαίρεσης της παιδαγωγικής επάρκειας έρχεται να νομιμοποιήσει σε τόσους χιλιάδες εκπαιδευτικούς (φοιτητές-αποφοίτους) ότι αυτοί φταίνε που είναι άνεργοι-αδιόριστοι, επειδή λόγου χάρη δεν έκαναν  αρκετά σεμινάρια ή επειδή δεν πήραν πιστοποιητικά από την τάδε ή την δείνα δομή. Ουσιαστικά πρόκειται για προσπάθεια αφαίρεσης από τους αποφοίτους καθηγητικών και παιδαγωγικών σχολών της ίδιας της ταυτότητας του εκπαιδευτικού-δασκάλου-καθηγητή. Το Υπουργείο, μαζί με τις Συγκλήτους των ΑΕΙ, με τρομερή επιμονή πάει  να υλοποιήσει αυτή την κατεύθυνση, μέσω των νέων αναδιαρθώσεων-συγχωνεύσεων στις “τάξεις” των πανεπιστημίων (βλ. σχέδιο Εύριπος για το ΕΚΠΑ), οι οποίες θα αποκόβουν το πτυχίο, από οποιαδήποτε έννοια συλλογικής κατοχύρωσης & αποκρυστάλλωσης που έχει.

 Αυτές οι άκρως επιθετικές κινήσεις δεν θα μείνουν αναπάντητες. Ο φοιτητικός μας σύλλογος με τις αγωνιστικές απόφασεις που έλαβε φέτος μέσω των γενικών του συνελεύσεων, αλλά και την από κοινού δράση στο πανεκπαιδευτικό μέτωπο με μαθητές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς έδειξε ότι είναι έτοιμος να μπλοκάρει οποιαδήποτε κίνηση αφαίρεσης επαγγελματικών του δικαιωμάτων από το πτυχίο του καθώς και κάθε επίθεση στην εργασιακή του προοπτική. Είναι καθήκον μας να παλέψουμε για ενιαία πτυχία με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα μέσα σ’ αυτά και που θα αποτελούν τη μοναδική μας προϋπόθεση για δουλειά. Σύσσωμος ο σύλλογος μας πρέπει να απαιτήσει από τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου να μην εφαρμόσουν καμιά αναδιαρθρωτική πτυχή αυτών των νόμων.

-Καμία αφαίρεση της παιδαγωγικής επάρκειας από τον βασικό κύκλο σπουδών. Πτυχίο με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα, μόνη προϋπόθεση για δουλειά.

-Καμία συγκρότηση δομής που θα παρέχει την παιδαγωγική επάρκεια και επαγγελματικά δικαιώματα.

-Μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο, ενάντια στην περεταίρω υποβάθμισή του.

-Καμία συγχώνευση σχολείων & σχολών, όπως και διάσπαση των τελευταίων.


Δεν υπάρχουν σχόλια: