Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Διορισμός: ένα ταξίδι στην έρημο της ανασφάλειας

«Ο δάσκαλος ζει σε μια κοινωνία όπου ο άνθρωπος είναι πολύ εύκολο να γίνει κακός και έχει πολύ λίγους λόγους να είναι καλός» Μ. Γκόρκυ

Την προηγούμενη εβδομάδα η Διαμαντοπούλου και το αντιδραστικό της επιτελείο περήφανα μιλούσαν στα ΜΜΕ για το πετυχημένο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση που ήρθε να βάλει τάξη συνολικά στην εκπαίδευση από το σχολείο μέχρι το Πανεπιστήμιο και τους όρους με του οποίους θα δουλεύει ο εκπαιδευτικός. Το σχέδιο νόμου τιτλοφορείται ως “Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – Καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις” και περιέχει σειρά αντιδραστικών ρυθμίσεων. Η πρώτη ενότητα με τίτλο “Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού” περιγράφει τον τρόπο ή καλύτερα τα εμπόδια τα οποία ο υποψήφιος εκπαιδευτικός θα πρέπει να υπερβεί για να μπορέσει να προσληφθεί. Ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα το νέο παιχνίδι του Υπουργείου Παιδείας….

Κόνσεπτ: Το πολυνομοσχέδιο-πολυτερατούργημα είναι η νεοφιλελεύθερη Λερναία Ύδρα που μπήγει τα δόντια της σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, στις ζωές των μαθητών, στο εργασιακό μέλλον των φοιτητών. Το ερώτημα μπαίνει από το υπουργείο… ποιος θα καταφέρει να επιβιώσει?

Περιβάλλον: Τα γραφικά είναι μεσαιωνικής έμπνευσης, βγαλμένα από εποχές σκοταδισμού και επιθεωρητισμού. Πλήρως εναρμονισμένα με τις νέες ελαστικές σχέσεις εργασίας και τον εργασιακό μεσαίωνα που από κοινού κυβέρνηση, ΝΔ, ΛΑΟΣ σε πλήρη σύμπλευση με την ΕΕ προωθούν. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος από τις επιπτώσεις της κρίσης αλλά και γόνιμο έδαφος για το ξεπέρασμα αυτής από την σκοπιά του κεφαλαίου. Έρχονται σε συνδυασμό με το χτύπημα στα κεκτημένα και τα δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας, με το ΠΣΑ τα νέα μέτρα, το νέο φορολογικό και ασφαλιστικό. Θέλουν να δημιουργήσουν τον εκπαιδευτικό που θα μπορεί να ανταπεξέλθει στο «νέο σχολείο» της αγοράς, το σχολείο επιχείρηση που έρχεται να χωρέσει στις ανάγκες του κεφαλαίου και της αγοράς.

Στόχος: Ο παίκτης καλείται να περάσει από διάφορες δοκιμασίες για να γλιτώσει από την Λερναία Ύδρα που τον κυνηγά με τα κεφάλια της Ανασφάλειας, της Αξιολόγησης, του ΑΣΕΠ, της Ωρομισθίας, του Δόκιμου Εκπαιδευτικού…

Βοήθεια: Μοναδικός αρωγός σε αυτόν τον αγώνα ο Μέντορας-Μένταλιστ που θα κρίνει αν είσαι ο εκλεκτός για να πάρεις το χρίσμα του… διορισμού.

Ολοταχώς στο παρελθόν με την κυρία Θατσεροπούλου στο τιμόνι!

Έναρξη-Πανεπιστήμιο: Έχεις περάσει επιτυχώς από την λαιμητόμο των Πανελλαδικών αν και σου στοίχισε ώρες στα θρανία των σχολείων και φροντιστηρίων και έξοδα και θυσίες για σένα και την οικογένειά σου για να τα καταφέρεις. Η πραγματικότητα δύσκολη, πιθανόν να έχεις μετακομίσει σε άλλη πόλη, να πληρώνεις νοίκι ή να μένεις με άθλιους όρους σε μια τρύπα στις εστίες, ίσως παράλληλα να δουλεύεις αλλά κάνεις υπομονή γιατί ελπίζεις πως θα πάρεις ένα πτυχίο που σου δίνει την δυνατότητα να εργαστείς στην εκπαίδευση. Είναι όμως έτσι? Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και η Διαμαντοπούλου με το πολυνομοσχέδιο σου επιφυλάσσουν ένα μέλλον γεμάτο σασπένς, εξετάσεις, δαπάνες και άφθονο στρες για να μην πλήξεις!

Πίστα 1η: Άργησες! Η λίστα αναπληρωτών κλείνει από 30/06/10 οριστικά. Αυτό σημαίνει ότι με την λήψη του πτυχίου μας δεν θα έχουμε το δικαίωμα από εδώ και στο εξής να είμαστε στη λίστα αναπληρωτών μηδενικής προϋπηρεσίας και για να δουλέψουμε θα πρέπει αποκλειστικά και μόνο να δώσουμε ΑΣΕΠ.

Πίστα 2η:. Η επιτυχία στις αισχρές αυτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να εργαστείς στην εκπαίδευση με οποιαδήποτε σχέση εργασίας (αναπληρωτής με μειωμένο ωράριο ή μόνιμος). Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα δεν έχει ανακοινωθεί πότε θα γίνει ο επόμενος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και η αγωνία κορυφώνεται!

Πίστα 3η: Λυπούμαστε αλλά το πτυχίο που κέρδισες σε προηγούμενη πίστα έχει αχρηστευτεί… Απαραίτητη προϋπόθεση για να δώσεις ΑΣΕΠ είναι να αποκτήσεις το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Η παιδαγωγική κατάρτιση παρέχεται: α) με πρόγραμμα στο πλαίσιο σπουδών που ξεκινά σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα ΑΕΙ άμεσα ή μετά την αποφοίτηση, ή β) μέσω της απόκτησης Μεταπτυχιακού Τίτλου Ειδίκευσης στην Παιδαγωγική, τις Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Όλα αυτά με το αζημίωτο φυσικά. Μάλλον για να το αποκτήσεις πρέπει να επιστρέψεις κατά κάποιο τρόπο στην έναρξη-Πανεπιστήμιο.

Πίστα 4η: Συγχαρητήρια! Απέκτησες και αυτό το πιστοποιητικό. Πριν αποφασίσεις να συνεχίσεις πρέπει να μάθεις πως η επιτυχία στον ΑΣΕΠ δεν εξασφαλίζει την πρόσληψή σου στην εκπαίδευση από εδώ και στο εξής δεν θα προκηρύσσονται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων αλλά αυτό θα είναι ανοικτό. Επίσης η προκήρυξη των θέσεων δεν θα αφορούν όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών αλλά μόνο εκείνες στις οποίες έχουν διαπιστωθεί ελλείμματα….

Καλά μέχρι εδώ, ξεπεράσαμε όλους τους φραγμούς και διοριστήκαμε… τώρα?

Πίστα 5η: Ο χρόνος παραμονής στον τόπο πρώτου διορισμού από έναν χρόνο που ήταν μέχρι τώρα αυξάνεται στα τρία. Καλείσαι να επιβιώσεις με ελάχιστα χρήματα σε απομακρυσμένα μέρη της υπέροχης χώρας μας μακριά από τα αγαπημένα σου πρόσωπα.

Πίστα 6η: Η πρόσληψή μας δεν οδηγεί στην μονιμοποίησή μας αλλά αποκτούμε έναν ιδιαίτερο και καινοτόμο ρόλο: δόκιμος εκπαιδευτικός για 2 χρόνια. Οι αξιολογητές μας ανάμεσά τους και ο προσωπικός μας Μέντορας, θα κρίνουν αν τελικά αξίζουμε ή όχι να είμαστε εκπαιδευτικοί. Αν όχι θα χάνουμε τα επαγγελματικά μας δικαιώματά στην εκπαίδευση και θα απασχολούμαστε σε άλλη υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας. Θεσμοθετούν τον μεσαιωνικό θεσμό της μαθητείας που στρέφεται ενάντια στην παιδαγωγική ελευθερία και αποτελεί βασικό μηχανισμό χειραγώγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Όλα αυτά για ένα κομμάτι ψωμί…

Μια ζωή εξετάσεις και άγχος: φροντιστήρια, πανελλαδικές, αμφιθέατρα, εργαστήρια, εξεταστικές, ΑΣΕΠ, πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, μεταπτυχιακά και όλα αυτά για έναν μισθό που ίσα-ίσα φτάνει για να επιβιώσεις. Η γενιά μας καλείται να πληρώσει την κρίση τους. Οι σημερινοί φοιτητές-αυριανοί εργαζόμενοι, οι νέοι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία συνολικά έχει μπει για τα καλά στο στόχαστρό τους.

Το πολυνομοσχέδιο για την «αναβάθμιση» του ρόλου του εκπαιδευτικού, στην πράξη υποβαθμίζει το λειτούργημά του καθώς:

-μειώνει τους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών κατά 17000(!) σύμφωνα με τις επιταγές του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης

-υποβαθμίζει το βιοτικό του επίπεδο περικόπτοντας τον μισθό του. Η «σοσιαλιστική κυβέρνηση» με την συναίνεση της ΝΔ και του ΛΑΟΣ έκοψε το 12% από τα επιδόματα των εκπαιδευτικών από τα δώρα του Πάσχα, των Χριστουγέννων και το επίδομα αδείας. Την ίδια στιγμή που δίνει το ποσό μαμούθ του 1.400.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό για το πρόγραμμα βράβευσης των καινοτόμων εκπαιδευτικών σε ιδιώτες.

-χρησιμοποιεί την αξιολόγηση ως φόβητρο με τελικό σκοπό την αποδοχή της καταπάτησης των δικαιωμάτων του.

-τον αντιμετωπίζει ως αναλώσιμο προϊόν απειλώντας τον με αφαίρεση των εργασιακών του δικαιωμάτων.

-τον καταδικάζει σε διαρκή εργασιακή ανασφάλεια και περιπλάνηση από τόπο σε τόπο και από σχολείο σε σχολείο.

-καταργεί το διδακτικό του ωράριο μέσω της εντατικοποίησης της εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού. Εφαρμόζονται οι 5 ώρες υποχρεωτικής υπερωριακής απασχόλησης σε κάθε εκπαιδευτικό οι οποίες πληρώνονται με 7 ευρώ την ώρα.

-διατηρεί την ωρομισθία μετονομάζοντάς την σε «αναπλήρωση με μειωμένο ωράριο» και γενικεύει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας αφού επί της ουσίας οι τοποθετήσεις θα πραγματοποιούνται στη βάση όχι συγκεκριμένων θέσεων εργασίας αλλά διαθέσιμων διδακτικών ωρών.

Αλήθεια για ποιες μεταρρυθμίσεις καυχιέται η κυβέρνηση? Για ποιο έργο δέχονταν σύσσωμη συγχαρητήρια στο υπ. Παιδείας?

Επειδή η ζωή δεν είναι παιχνίδι που άλλοι σχεδιάζουν για εμάς, ούτε εικονική πραγματικότητα που μας παρουσιάζουν τα παπαγαλάκια τους μέσα από τα ΜΜΕ, ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Η δουλεία είναι δικαίωμα και όχι χάρη που μας κάνουν! Τα δικαιώματά μας με αγώνα κατακτιούνται. Τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα δεν θα περάσουν!!! Μέσα από τις γενικές μας συνελεύσεις και τους συλλογικούς μας αγώνες και μαζί με τους ωρομίσθιους και αδιόριστους καθηγητές απαιτούμε να μην κατατεθεί το πολυνομοσχέδιο. Να πάρουν πίσω την κοινοτική οδηγία 36/05 και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Μόνη απάντηση, οι μαχητικοί αγώνες διαρκείας, μόνος δρόμος η κλιμάκωση του φοιτητικού και εργατικού κινήματος για την ανατροπή της επίθεσης. Με μέτωπο παιδείας – εργασίας – δημοκρατίας, για να ηττηθεί η πολιτική ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΕΕ, για τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματά μας.

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ, ΤΡΙΤΗ 20/04 ΣΤΙΣ 12:00 ΣΤΗΝ ΑULA

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 21/04 στις 12:00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΑΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ 22/04 ΣΤΙΣ 10:00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: