Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Ο ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ ΜΕΝΕΙ ,Η ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


Ένας μήνας σχεδόν έχει περάσει και βρισκόμαστε σε καραντίνα λόγω του ιού .Ένας μήνας σχεδόν στον οποίο τα σχολεία ,τα πανεπιστημιακά ιδρύματα ,χιλιάδες καταστήματα και επιχειρήσεις είναι κλειστά .Όλο αυτό το διάστημα η κατάσταση που βιώνουμε είναι πρωτόγνωρη . Οι ελλείψεις στην υγεία είναι πολλές, οι υγειονομικοί υπάλληλοι αγωνίζονται για την προστασία του λαού και της δημόσιας υγείας, ενώ η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τις δράσεις της.  Η κατάσταση που επικρατεί στα εργασιακά είναι επίσης τραγική ,με μεγάλο ποσοστό ανέργων λόγω των απολύσεων που έγιναν (70.000 μόνο το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου)  αλλά και την αυθαιρεσία από πλευράς εργοδοσίας σε κλάδους που βρίσκονται ακόμα ενεργοί να οργιάζει(εξαντλητικά ωράρια σε φαρμακεία και σούπερ-μάρκετ, τηλεργασία με τεράστιο όγκο εργασίας, μη αναγκαία μέτρα προστασίας από την πανδημία).

Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την αντιλαϊκή, καταστροφική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και επιλέγει να μην ενισχύσει το υγειονομικό σύστημα ενώ παράλληλα τα επιδόματα -“ψίχουλα” που δίνει στους εργαζομένους αποκλείουν μεγάλες μερίδες τους. Στο στόχαστρο τους είναι ο ίδιος ο λαός και οι εργαζόμενοι, αφού κάνουν κάθε προσπάθεια για να διαλύσουν τις κοινωνικές παροχές, μη διστάζοντας να διατάξουν ακόμα και την εκκένωση των εστιών εν μέσω πανδημίας. Κίνηση που δεν υλοποιήθηκε χάρη στην άμεση παρέμβαση των συλλόγων των εστιακών και των φοιτητών που με κινητοποιήσεις και δράσεις, κέρδισαν να μην γίνει πράξη η απαράδεκτη απόφαση της κυβέρνησης.

Αντίστοιχες προβληματικές βιώνουμε στην εκπαίδευση, καθώς όλο αυτό το διάστημα ενώ τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι κλειστά, η αναδιάρθρωση συνεχίζεται κανονικά. Εν μέσω καραντίνας η κυβέρνηση προχωράει στην  κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα πάει σε διαβούλευση μέσα την δεύτερη εβδομάδα του Πάσχα.

Σε αυτό περιγράφεται το “νέο λύκειο” και οι ακόμα χειρότερες αλλαγές στην ίδια κατεύθυνση που είχε βάλει και ο ΣΥΡΙΖΑ επί Γαβρόγλου. Επαναφέρεται η τράπεζα θεμάτων πράγμα το οποίο έρχεται να εντατικοποιήσει την καθημερινότητα των μαθητών και να οδηγήσει στη μετατροπή του σχολείου σε “εξεταστικό κέντρο”. Η κατάσταση αυτή θα συμβάλλει στο να προστεθούν ακόμα περισσότερα βάρη στις πλάτες των μαθητών και θα στερήσει την δυνατότητα από πολλά παιδιά που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες να περάσουν στο πανεπιστήμιο.

Αυτό φαίνεται ακόμα περισσότερο, στην άλλη σημαντική τομή που φέρνει το πολυνομοσχέδιο που δεν είναι άλλη από την αλλαγή στον τρόπο εξέτασης στις Πανελλήνιες και την επαναφορά της βάσης του 10. Ο ανταγωνισμός, η καλλιέργεια του ατομικού δρόμου, ο “κανιβαλισμός” για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει η νέα κανονικότητα για τους μαθητές του λυκείου. Παράλληλα αυτοί που δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στη νέα κατάσταση είτε θα αναγκαστούν να εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας (υποκατώτατος μισθός, επισφαλής εργασία, ανεργία), είτε θα γίνουν η “πελατεία” για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια και Κολλέγια, τα πτυχία των οποίων μάλιστα έχουν υποτιμηθεί ήδη με εκείνα των ΑΕΙ.

  Ταυτόχρονα για την ανώτατη εκπαίδευση αναφέρεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στα ιδρύματα και η περαιτέρω συνεργασία ελληνικών με ξένων Πανεπιστήμιων. Η θεσμοθέτηση των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών δημιουργούν τη διαμόρφωση πτυχίων πάνω στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τον κίνδυνο για την αφαίρεση των επαγγελματικών δικαιωμάτων από τα πτυχία.

Ωστόσο πέρα από την προφανή προσπάθεια της κυβέρνησης να προχωρήσει αναίμακτα την επίθεση στην εκπαίδευση εκμεταλλευόμενη τη νηνεμία λόγω της καραντίνας αλλά και τις ημέρες του Πάσχα ,αντιλαμβανόμαστε όλο αυτό το διάστημα που πραγματοποιούνται διαδικτυακά  τα μαθήματα μας μια σειρά από ζητήματα που εμφανίζονται τόσο στη διεξαγωγή των μαθημάτων όσο και στα προβλήματα που επηρεάζουν το εξάμηνο μας.

Αρχικά ζήτημα αποτελεί το γεγονός ότι οι πλατφόρμες στις οποίες διεξάγονται τα ηλεκτρονικά μαθήματα δεν μπορούν να σηκώσουν τον όγκο των φοιτητών, άρα μεγάλη μερίδα εξ’ αυτών  δεν μπορεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα καθώς “πετιούνται” έξω. Είναι όντως απαραίτητο σ’αυτή τη συγκυρία να συνεχίζονται τα μαθήματα μας ,αλλά ακόμη πιο απαραίτητο είναι αυτά να πληρούν τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να μην χαθεί το εξάμηνό. Σ ’αυτή τη λογική η διοίκηση του πανεπιστημίου και οι καθηγητές αντί να βρουν τρόπους έτσι ώστε να διασφαλίσουν την ομαλή διεξαγωγή του εξαμήνου (όπως μείωση της ύλης, απαλλακτικές εργασίες, κατάργηση παρουσιολογίων κλπ) ,προσπαθούν να μαζέψουν τα “σπασμένα” με αναπληρώσεις μέσα στο Πάσχα και για όλα τα υπόλοιπα τηρούν σιγή ιχθύος.

Παραδείγματα που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω στη σχολή μας είναι πολλά καθώς πολλά μαθήματα συνεχίζουν να πραγματοποιούνται μέσα στις διακοπές του Πάσχα αλλά επίσης δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες υπάρχουν εργασίες με αυστηρά deadlines. Ένα άλλο θέμα είναι η κακή διαχείριση σε σχέση με τα συγγράμματα μας ,όπως στο Ιστορικό Αρχαιολογικό στο οποίο ενώ έχουν ανοίξει οι δηλώσεις οι φοιτητές από το 3ο έτος δεν έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν σύγγραμμα στα μαθήματα επιλογής.

Ταυτόχρονα παρατηρούνται προβληματικές που έχουν να κάνουν με την πρακτική άσκηση καθώς υπάρχουν τμήματα στα οποία αποτελεί προϋπόθεση για την λήψη του πτυχίου (Ψυχολογία ,Θεατρικών, Φιλολογία κ.α τμήματα ).Είναι προφανές, λόγω των αντικειμενικών συνθηκών να μην μπορεί να διεξαχθεί η πρακτική άσκηση ,ωστόσο όμως δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πως προβλέπεται να επιλυθεί το ζήτημα. Πολλοί φοιτητές που είναι επί πτυχίω αλλά και μη αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα ,οπότε θα πρέπει να υπάρξει αναπροσαρμογή στις ώρες, να μην χαθούν οι θέσεις πρακτικής σε όσους έχουν ήδη δηλώσει έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα χαθεί το εξάμηνο και σ’αυτή την περίπτωση.

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10, ΚΑΝΕΝΑ ΟΡΙΟ/ΚΑΝΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

ΦΟΙΤΗΤΕΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΝΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ-ΑΝΤΙΛΑΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΝΔ!

ΚΑΝΕΝΑ ΧΑΜΕΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ-ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ, ΜΕΙΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΛΩΝ , OΧΙ ΣΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΑ!

ΑΠΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ DEADLINE TO ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ!

ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ-ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΣΤΟ ECLASS!

ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: