Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΜΕ

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
«Αυτοί που μας πήραν το βιβλίο απ’ το χέρι,
Μας κατηγορούν γιατί μείναμε αδιάβαστοι»
                                                    Μπ. Μπρεχτ

  Στο τρίτο έτος του Ιστορικού – Αρχαιολογικού στην Κατεύθυνση Ιστορίας, για πρώτη χρονιά γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστεί μια ιδιότυπη «πρακτική άσκηση», η οποία αποτελείται από την υποχρεωτική παρακολούθηση τριών 5ωρων και ενός 6ωρου μαθήματος. Οι παρακολουθήσεις αυτές είναι απαραίτητες για την εξέταση του υποχρεωτικού μαθήματος κατεύθυνσης Μεθοδολογία της Ιστορίας. Μάλιστα γίνεται σαφές ότι η ανελλιπής παρακολούθηση των μαθημάτων θα τσεκάρεται με παρουσίες που θα κρατούνται αυστηρά κατά ημέρα και ώρα!
  Το πρόβλημα με όλα τα παραπάνω δεν είναι ότι είναι καινούρια η υποχρεωτική παρακολούθηση. Το πρόβλημα είναι ποιούς έρχεται να πλήξει. Ο αποκλεισμός απ’ την εξέταση όσων φοιτητών δεν δήλωσαν παρουσία στα μαθήματα αυτά χτυπά το πληττόμενο κομμάτι των φοιτητών, το κομμάτι των φοιτητών, που εργάζονται για να μπορούν να σπουδάσουν! Στην εποχή της κρίσης, όπου η πλειοψηφία της κοινωνίας παλεύει για την επιβίωσή της, απ’ την επίθεση της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ, μεγάλο κομμάτι των φοιτητών εργάζεται, ιδιαίτερα σε μία σχολή, όπως η Φιλοσοφική στην οποία σπουδάζουν πλειοψηφικά παιδιά λαϊκών οικογενειών. Αυτοί οι φοιτητές, που αναγκάζονται να δουλεύουν για να πληρώσουν το φαγητό τους, όταν τους κόβουν τη σίτιση, για να πληρώσουν φωτοτυπίες και συγγράμματα, όταν δεν τα παίρνουν δωρεάν απ’ το πανεπιστήμιο, για να πληρώσουν νοίκι, όταν εστίες κλείνουν και δεν τους δέχονται, για να βοηθήσουν οικονομικά την οικογένειά τους, όταν αυτές διαλύονται απ’ τις αντεργατικές πολιτικές, για να μπορούν να βγουν για ένα καφέ, όταν ο ελεύθερος χρόνος ποινικοποιείται σαν «είδος πολυτελείας», είναι αυτοί που δεν μπορούν να «βολέψουν το πρόγραμμά τους» για να παρακολουθήσουν τα υποχρεωτικά μαθήματα.
  Φυσικά οι υποχρεωτικές παρακολουθήσεις μαθημάτων δεν έρχονται σαν κεραυνός εν αιθρία. Είναι κομμάτι του πανεπιστημίου, που πάνε να φτιάξουν (ίσως το πιο ελάσσων). Κομμάτι ενός πανεπιστημίου για λίγους και εκλεκτούς, που θα λειτουργεί με κριτήριο τις ανάγκες του κεφαλαίου και των επιχειρήσεων και όχι για τις ανάγκες τις δικές μας και της κοινωνίας. Ένα πανεπιστήμιο με εντατικοποιημένους ρυθμούς σπουδών, με φαστ τρακ εξεταστικές, με απουσίες, με προόδους, που βάζουν περισσότερους φραγμούς για τη φοίτηση του πληττόμενου κομματιού των φοιτητών, αλλά και με επιχειρήσεις, με εργολαβίες, με λουκέτα και συγχωνεύσεις σχολών που δεν είναι χρήσιμες στο κεφάλαιο για την κερδοφορία του (βλ. Σχέδιο Αθηνά).
  Από την άλλη όμως καλλιεργείται και η λογική ότι η γνώση μετριέται ποσοτικά, δεν κατακτιέται ποιοτικά ! Αυτή η λογική πιστεύει ότι αν δεν μας υποχρεώσουν να παρακολουθήσουμε το μάθημα δεν θα πάρουμε τις επιστημονικές γνώσεις που μας χρειάζονται. Λες και γυρίσαμε μετά από τρία χρόνια ξανά στο σχολείο, στα χειρότερά του !
  Στην εποχή του κοινωνικού σκοταδισμού και της αμορφωσιάς, πάνω στην οποία καλλιεργούν τόσο η κυβέρνηση και η ΕΕ,  για να κρατούν υποταγμένους τους εργαζόμενους στους μύθους τους, για το ξεπέρασμα της κρίσης, όσο και ο φασισμός με τις ανορθολογικές του θεωρίες, η γνώση και η μόρφωση είναι δικαίωμά μας και όπλο μας στη μάχη για την ανατροπή ! Η γνώση είναι κτήμα του ανθρώπινου πολιτισμού, απ’ τη γέννησή του μέχρι σήμερα. Ο απελευθερωτικός πυρήνας της γνώσης είναι κινητήρια δύναμη της ανθρώπινης ιστορίας. Με όπλο τη γνώση θα αλλάξουμε την κοινωνία, θα κάνουμε πέρα όσους την χρησιμοποιούν για να βγάζουν κέρδος, θα τη θέσουμε στην υπηρεσία της κοινωνίας και θα καταργήσουμε οποιαδήποτε μορφής καταπίεση ανθρώπου από άνθρωπο!    
  Κανένας δεν θα μας επιβάλλει υποχρεωτικές παρακολουθήσεις στο όνομα της γνώσης, γιατί εμείς ξέρουμε ότι η απελευθερωτική γνώση, είναι αυτή που φοβούνται όσοι σχεδιάζουν ένα πανεπιστήμιο για τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι για τις ανάγκες του πληττόμενου κομματιού των φοιτητών και της κοινωνίας.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

                                                                                                                                                                                               

Δεν υπάρχουν σχόλια: